پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261924
دستگاه‌هاي دولتي نمي‌توانند به توزيع آگهي‌هاي دولتي ورود کنند
تاریخ انتشار : 1402/08/08 09:25:52
نمایش : 762
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري گفت: تمامي آگهي‌هاي دولتي و نهادهاي عمومي بايد براي توزيع در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ثبت شود و دستگاه‌هاي دولتي نمي‌توانند دراين‌باره به صورت مستقيم ورود کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز  پيام احمدي صبح امروز در چهل و سومين نشست شوراي اطلاع‌رساني چهارمحال و بختياري، با اشاره به تأکيد اعضاي شورا بر اطلاع‌رساني دقيق و کامل اقدامات کم‌سابقه دولت سيزدهم در اين استان اظهار کرد: تدوين اطلس رسانه‌اي به‌منظور رصد وضعيت رسانه در استان با محوريت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي و در همراهي ديگر دستگاه‌هاي مرتبط از مصوبات اين نشست به شمار مي‌رود.

وي تعيين موضوعات اولويت‌دار چهارمحال و بختياري براي ضريب بخشي در رسانه را از ديگر موارد مطرح‌ شده در اين نشست دانست و افزود: قرار گرفتن متخصصان علوم ارتباطات در کنار تيم رسانه‌اي استانداري و ارائه مشاوره به دستگاه‌هاي اجرايي براي بهبود اطلاع‌رساني فعاليت‌ها و اقدامات انجام‌شده و پيشرفت‌هاي به دست آمده در حوزه‌هاي مختلف هم از پيشنهاد‌هاي اعضاي شورا در نشست چهل و سوم است.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري ادامه داد: برنامه‌ريزي براي برپايي ميزگردهاي تخصصي ويژه تبيين دستاوردهاي دولت در خبرگزاري‌ها و آسيب‌شناسي کاهش مشارکت رسانه‌اي در پوشش برخي موضوعات خبري و سازماني هم از مواردي به شمار مي‌رود که اعضاي شوراي اطلاع‌رساني درباره آن به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

احمدي عنوان کرد: چگونگي آماده شدن حوزه رسانه‌اي چهارمحال و بختياري براي اطلاع‌رساني و آگهي بخشي از فرآيند دوازدهمين دور انتخابات مجلس شوراي اسلامي و نقش‌آفريني موثر در جلب مشارکت‌هاي عمومي يکي از مهم‌ترين مباحث اعضاي شوراي اطلاع‌رساني چهارمحال و بختياري است.

وي همچنين با اشاره به طرح موضوع چگونگي توزيع آگهي‌هاي دولتي و نهادهاي عمومي در فضاي خبري چهارمحال و بختياري و به عنوان دستگاه متولي اين امر خاطرنشان کرد: تمامي آگهي‌هاي دولتي و نهادهاي عمومي بايد براي توزيع در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ثبت شود و دستگاه‌هاي دولتي نمي‌توانند دراين‌باره به صورت مستقيم ورود کنند.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري اضافه کرد: بنا به برنامه‌ريزي انجام‌شده فهرست خبرنگاران فعال و نشريات داراي مجوز نيز از اين پس هر 6 ماه به‌روزرساني شده و در اختيار دستگاه‌هاي اجرايي قرار مي‌گيرد تا فرآيند انجام امور اطلاع‌رساني و ديگر برنامه‌هاي مرتبط به شکلي منظم‌تر به پيش برود.

احمدي در ادامه به ارزيابي دستگاه‌هاي اجرايي استان در ميزان تبيين دستاوردها و اقناع افکار عمومي در ۶ ماهه نخست امسال نيز اشاره و تصريح کرد: بر اساس نتايج به دست آمده از بين ۵۲ دستگاه ارزيابي‌ شده، ۹ دستگاه توانستند امتياز کامل را در شاخص‌هايي‌  همچون ميزان ارتباط با رسانه، حضور در رسانه‌هاي نوين، روشنگري‌ نسبت به شايعات و شبهات، تعامل و ارتباطات تبييني، توليد محتواي‌ رسانه‌اي و استقرار روابط عمومي الکترونيک به دست آورند که تلاش خواهد شد اين‌ ارزيابي در فرصت‌هاي بعدي براي تمامي دستگاه‌ها و نهادهاي‌ عمومي انجام شود.

وي با بيان اينکه طرح رسانه‌اي هفته‌هاي فرهنگي استان‌ها نيز بناست در راديو ايران اجرايي‌ شود، اظهار داشت: انعکاس اقدامات و عملکرد دولت مردمي و معرفي ظرفيت‌هاي گردشگري، فرهنگي، تاريخي، کشاورزي  و صنعتي استان‌ها محور اين‌ برنامه رسانه‌اي است که لازم‌ است دستگاه‌هاي اجرايي استان با مشارکت مطلوب يکديگر از اين فرصت براي معرفي توانمندي‌ها‌ به خوبي استفاده کنند.

دبير شوراي اطلاع‌رساني چهارمحال‌ و بختياري برخي گلايه‌هاي‌ خبرنگاران در طولاني شدن روند دسترسي به اطلاعات خبري را نيز يادآور شد و گفت: بنا به تصميم اعضاي اين شورا در صورتي که خبرنگاري نتواند به اطلاعات لازم براي تهيه و انتشار خبر رسمي دسترسي يابد مي‌تواند در هماهنگي با معاونت  مربوطه در استانداري و يا از طريق دبيرخانه شورا موارد را پيگيري کند.

احمدي در پايان طرح برنامه دور دوم سفر رئيس جمهور به استان را نيز يکي ديگر از مباحث نشست چهل‌ و سوم شوراي اطلاع‌رساني بيان کرد و افزود: با توجه به اعلام استاندار، چهارمحال و بختياري پيش از زمان مقرر‌ ميزبان رئيس جمهور در دور دوم سفرها‌ خواهد بود که با توجه به شرايط آب و هوايي و ملاحظات لازم، زمان دقيق سفر اعلام خواهد شد.

انتهاي پيام/1031ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html